Tid for gresskar!

Carina Hultin Dahlmann

Gresskar er utrolig rik på både fiber og antioksidanter og er perfekt å innta i disse forkjølelsestider for å holde deg frisk. Det smaker også fantastisk godt- litt søtt og med et hint av krydder og kanel. Alt som er synonymt med denne årstiden. Du kan fint juice gresskar for en søt og sunn ferskpresset juice men prøv også denne sunne gresskarsuppen.

Dette trenger du…

Stavmikser, blender eller en food prosessor
1 stk. liten/medium gresskar av valgfri type
1 gul løk
4 fedd hvitløk
4 dl vann
1 ss. Manna økologisk pulverbuljong (kjøpes på Helsekostbutikker og er fri for MSG og trans-fett)
Frisk timian

Slik gjør du: Del gresskaren i to og skarp ut innmaten. Skrell gresskaren med en potetskreller. Skjær opp i terninger. Skrell løk og hvitløk og grovhakk. Løk surres i en gryte i litt olivenolje eller kokosolje til myk. Tilsett hvitløk og stek i et par minutter…

View original post 52 more words

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s